• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ska jag sänka mitt underskott?

Hege44

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
4 April 2017
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag har ett underskott på 160´och en inkomst på 420´ (det är det jag kommer rapportera om jag trycker på knappen i deklarationen).

Har ca 850´i blanco och 3 st kreditkort (100 000 - utnyttjat till 70%). Kommer ha 4 st förfrågningar i juni. Övriga ff går ut sep och feb 2020 (2 st i varje månad).

6,7 i UC just nu.

Vet att det är en svår situation, men jag kommer försöka söka 300´för att försöka samla några lån i juni. Bland annat ett med lite högre ränta på remember.

Frågan är - Gör det någon större skillnad för min UC eller bankernas bedömning om jag säker underskottet till typ 95´?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Y

Yesss

Gäst
Poäng: 0
Jag har ett underskott på 160´och en inkomst på 420´ (det är det jag kommer rapportera om jag trycker på knappen i deklarationen).

Har ca 850´i blanco och 3 st kreditkort (100 000 - utnyttjat till 70%). Kommer ha 4 st förfrågningar i juni. Övriga ff går ut sep och feb 2020 (2 st i varje månad).

6,7 i UC just nu.

Vet att det är en svår situation, men jag kommer försöka söka 300´för att försöka samla några lån i juni. Bland annat ett med lite högre ränta på remember.

Frågan är - Gör det någon större skillnad för min UC eller bankernas bedömning om jag säker underskottet till typ 95´?

Du får ju inte ränteavdrag för mer än 100k så finns ju ingen anledning att ha högre?
 

Hege44

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
4 April 2017
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
2/3 (20%) av det över 100K
Ja, precis. Utväxlingen blir ju dock mindre över 100 k, men det är ändå 10 k som jag inte får i juni om jag sänker det till 99k. Det jag funderar på är vad konsekvensen blir när jag söker lån med 160k i underskott jämfört med 99 k i underskott enligt förutsättningarna jag beskrivit ovan. Ser långivaren det som att jag har 60 k mindre i inkomst om jag har 160 k i underskott jämfört med 99K? Tips eller reflektioner..?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Ja, precis. Utväxlingen blir ju dock mindre över 100 k, men det är ändå 10 k som jag inte får i juni om jag sänker det till 99k. Det jag funderar på är vad konsekvensen blir när jag söker lån med 160k i underskott jämfört med 99 k i underskott enligt förutsättningarna jag beskrivit ovan. Ser långivaren det som att jag har 60 k mindre i inkomst om jag har 160 k i underskott jämfört med 99K? Tips eller reflektioner..?
Kan man undvara skatteåterbäringen ett tag och inte behöver pengarna för att nolla kreditkort samtidigt som man ska söka lån snart, så bör man sänka sitt underskott så mycket som möjligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp